Lykia İzcilik ve Doğaseverler Kültür Derneği

| | | |

Erasmus+ Hareketlilikleri

Celebrate EU Cultural Diversity 3 (CECD3)

Konum: Cork/İrlanda

Organizasyon: Love and Care for People

Tarih: 11.08.2022-19.08.2022

Bu proje bir gençlik değişimidir ve onunla birlikte, daha az imkâna sahip gençler için kapsayıcılığı, çeşitliliği, kahkahayı, eğlenceyi, sosyal bütünleşmeyi ve fırsatları teşvik etmek isteriz. Bu projenin bir başka boyutu da çevre bilincini teşvik etmektir.

Bu promosyonla enerji, su ve geri dönüşümün korunmasını teşvik edeceğiz, bu nedenle kendi yeniden kullanılabilir su şişelerinizi yanınızda getirmenizi tavsiye ediyoruz. Şişelerinizi doldurmaktan mutluluk duyuyoruz.

Ayrıca bu proje ile pisliğinizden sonra temizleyecek ve kendi bulaşıklarınızı yıkayacaksınız. Doğal çevreye fayda sağlayan ve yeryüzüne zarar vermek yerine fayda sağlayan çevre dostu ürünler kullanacağız!

Bu proje, kapsayıcılığı teşvik etme, klişeleri kırma, kültürlerarası farkındalığı ve sosyal içermeyi teşvik etme ve gençlere yurtdışında ağlar geliştirme fırsatı verme konusunda daha az fırsatı olan gençleri içerecektir.

Hakan Efe Pala

lidosk 150

Bu proje benim için çok faydalı ve eğlenceli geçti. Öncelikle diğer ülkelerden insanlarla tanışmak, onların kültürleri ve yaşam tarzları hakkında doğrudan bilgi almak özel bir deneyim. Projenin içerisinde ilk günlerde herkesin tanışması, kaynaşması için etkinlikler yapıldı. Bu sayede kimseye karşı yabancılık hissetmedim. İlerleyen günlerde çeşitlilik, ırkçılık, sosyal dahiliyet gibi konularla ilgili etkinlikler yaptık. Bu etkinliklerdeki önemli kısım ise bunların da diğer ülkelerden insanlarla birlikte yapmamızdı. Bu sayede onların bu konulardaki deneyimlerini ve bakış açılarını öğrenerek kendi düşüncelerimi zenginleştirme fırsatı buldum. Son günlerde ise genellikle şehir merkezine geziler planlanmıştı. Bu geziler temel amacı ise şehirde bazı görevleri tamamlamak için birlikte hareket etmemiz ve o şehirde yaşayanlardan şehrin önemli yerleri, tarihi vb. bilgileri öğrenmemizdi. Ayrıca projenin tamamında herkesin gruplar halinde tamamlaması gereken ev işleri (çöp toplamak, mutfakta servis yapmak, tuvalet temizlemek vs.) vardı. Bu görevler sayesinde herkesin sorumluluk ve empati alışkanlığının da geliştiğini düşünüyorum.

Güven Gürünlü

Gerçi bu benim ilk yurtdışı seyahatimdi ve bu kadar uzun sürecek ilk seyahatimdi. Etkinliğin ilk gününde birbirimizi tanımak için sosyalleşme etkinlikleri yaptık. Aynı zamanda sanırım birbirimizi daha iyi tanımak için bir oyun verildi. Etkinlikler arasında en çok keyif aldığım toplantı ve sosyalleşme etkinlikleri oldu. Bu sayede İrlandalılarla hızlı bir şekilde tanıştım. Grupların kendi kültürlerini tanıttıkları kültür geceleri düzenlendi. İrlanda kültürünü öğrendim ve iyi vakit geçirdim. Bir gün şehirdeki karakola ve belediye binasına gittik. Belediye binasında belediye başkanıyla konuştuk ve iki farklı ülkenin danslarını sergiledik. Etkinliğin kalan günleri sanki sıradan bir kampmış gibi geçti. Son iki gündür biraz hastayım o yüzden fazla bir şey söyleyemem. Ama gezinin başından sonuna kadar faydalı ve keyifli geçtiğini söyleyebilirim.

Zeynep Gül

lidosk 150

Herkese merhaba! 10 günlük harika bir Erasmus+ projesine katıldım. Proje için İrlanda'nın bir kasabası olan Cork'a gittik. Cork kasabasındaki Scout kamp alanında kaldık. Çevre yeşil, temiz ve çok güzeldi. Projenin sahipleri Ado ve eşi İni'yi çok sevdik. Grupla yaptığımız etkinlikler. Çadırda kaldık. İrlanda ve Türk geceleri geçirdik, İrlandalılara kendi danslarımızı ve kültürümüzü öğrettik, onlar da bize kendi kültürlerini ve danslarını öğrettiler. Kamp ateşi yaktık, oyunlar oynadık. Şehre indik ve katedralleri, Titanik'i ve tarihi üniversiteleri ziyaret ettik. Benim için harika bir projeydi. Oradaki arkadaşlarımı özleyeceğim. Yakında görüşürüz...

Arda Karaköz

Erasmus+ ve LIDOSK aracılığıyla katılma fırsatı bulduğumuz İrlanda gençlik kampı hayatımda yaşadığım en eğitici ve etkileyici deneyimlerden biriydi. Daha kamp alanına varmadan daha sonraki yaşamlarımızda bize yardımcı olacak pek çok farklı konuda deneyimler edindik. Yolculuk yorucu olsa da sonuç harikaydı. İlk günlerdeki "Ice-Breaker" etkinlikleri sırasında İrlanda kültürünü, rutinini ve tarihini öğrendik ve daha da önemlisi yeni arkadaşlar edindik. Üstelik geri kalan günler de anlattığım "Buz Kıran" günleri kadar güzeldi; Yaptığımız geziler, tanıştığımız özel insanlar ve edindiğimiz yeni deneyimlerle etkinliğin sayılı günleri beklediğimden çok daha çabuk tükendi. Bu projede yer aldığım için çok mutluyum, tüm gençlere tavsiye ediyorum.

Umut Ecemiş

lidosk 150

İrlanda'da çok şey öğrendim. İngilizce seviyemi geliştirdim. Artık Türkiye'de yaşayamayacağınız farklı kültürler, yemekler ve diğer şeyler hakkında bir çok fikrim var, tüm bunlar dünyaya bakış açımı değiştiriyor.

İklim Semerci

Selam millet! Çok iyi bir Erasmus+ projesine gittim. Çok eğlenceliydi. Cork'a gittik. Cork iyidir. Belediye binasına gittik. Belediye başkanı çok iyi bir insandır. Bizi çok iyi karşıladı. Kilcully Scout Kamp Alanı'nda kaldık. İlk defa çadırda kaldım. Büyüleyiciydi. İrlanda yemekleri yedik. Ado ve I'i seviyorum. Onlar İrlanda'da proje yöneticisi. Bir sürü etkinlik yaptık. Keyifliydi. Türk ve İrlanda gecesi geçirdik. Türk geleneklerini öğrendiler ve İrlanda geleneklerini öğrendik. Harika bir 10 gün geçirdim. İrlanda'yı özleyeceğim. Yakında görüşürüz.