Lykia İzcilik ve Doğaseverler Kültür Derneği

| | | |

KA2 Partnerlik Projelerimiz

bASic Stem compETences for migrantS (ASSETS)

bASic Stem compETences for migrantS (ASSETS)

Proje Hakkında

lidosk 150

bASic Stem compETences for migrantS (ASSETS), Yetişkin Eğitimi Alanında 24 aylık bir Stratejik Ortaklıktır, STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) ile ilgili ilgili ve yüksek kaliteli beceri ve yeterlilikleri teşvik etmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. kariyerlerini çalışan veya serbest meslek sahibi olarak ilgili iş pozisyonlarında ilerletmek isteyen göçmenler için. Ayrıca ASSETS, göçmenlerin yeni kazanılmış yetkinlikler yoluyla iş piyasasına girmelerini sağlayarak AB ülkelerindeki göçmenlerin sosyal içermesini teşvik eder.

Projenin websitesine ulaşmak için tıklayınız.

Projenin Amaçları

lidosk 150

- Projede yer alan VARLIKLAR hedef grubu aşağıdakilerden oluşacaktır: doğrudan hedef grup: Yetişkin eğitimciler, eğitmenler, göçmenlerle çalışan sosyal hizmet uzmanları; dolaylı hedef grup: işlere erişim açısından zorluklarla karşılaşan göçmenler (21+ yaş). Bu projenin amacı, disiplinler arası bir yaklaşım kullanarak, dahil olan her iki hedef grup için STEM'de yenilikçi yükseltme yolları geliştirmektir. VARLIKLAR, yukarıda belirtilen temel hedeflere n aracılığıyla ulaşacaktır. 4 ulusötesi toplantı, n. 3 entelektüel çıktı, n. 1 eğitim etkinliği ve n. 6 çarpan olayı. Bu nedenle, dahil olan ortakların tüm çabaları aşağıdaki verilere ve varsayımlara dayanmaktadır: “Dil engellerinin üstesinden gelmenin önemi ve AB göçmen işçilerinin sosyo-ekonomik olarak dahil edilmesi ve sosyal hizmetlere erişimleri için temel bir ortak zorluk olarak niteliklerin tanınmasının kolaylaştırılması. işgücü piyasası (OECD, 2019)”; “STEM becerileri, çok çeşitli sektörlerdeki işverenler tarafından giderek daha fazla talep görüyor. Bu beceriler, farklı sektörlerde sistemik ve eleştirel düşünmeyi teşvik etmeye yardımcı olur ve sadece dört dersle sınırlı değildir. Toplumun ve iş dünyasının artan dijitalleşmesi nedeniyle, STEM becerilerine olan talep yalnızca artacaktır (BusinessEurope,2019)”;

- Bu noktalara ek olarak, OECD'de (2018) mevcut olan en son PISA testi, en iyi uygulamada lider olabilen Almanya hariç, ortaklığa dahil olan tüm ülkelerin ortalamanın altında puan aldığını göstermektedir. Bu, STEM becerileri ve bilgi gelişimi için mevcut metodolojileri yenileme ve yenileme ihtiyacını göstermektedir.


Hedeflenen Sonuçlar

lidosk 150

- Yetişkin göçmenlerin karşılaştığı işgücü piyasasına göçmenlerin erişimi için son teknoloji (IO1). Kısa süreli ortak personel eğitim etkinlikleri sırasında bir “Göçmenler ve STEM” eğitim Formatı geliştirilecek ve pilot uygulaması yapılacaktır. Müşterek Personel hareketliliği, göçmenlerle çalışan Yetişkin eğitimcileri, eğitmenleri ve sosyal hizmet uzmanlarını içerecektir. VARLIK motivasyon içeriği, STEM ile ilgili kariyerlerin VARLIK eşlemesi ve VARLIK içerik bilgisi olarak adlandırılan üç özel modülde tasarlanan format eğitim kursunun (IO1) geliştirilmesi.

- Göçmenlerin katılacağı yerel STEM yeterlilikleri çalıştaylarının uygulanması. Bu süre zarfında, e-eğitim materyalinin yanı sıra ASSETS öğrenme metodolojisinin göçmenler ve sosyal hizmet uzmanları üzerindeki etkinliğine odaklanan özel modüller içeren etkileşimli bir çevrimiçi platform olan "STEM yeterliliği yoluyla göçmenleri geliştirme" Platformu (IO2) gerçekleştirilecektir.


Toplantılar

lidosk 150

Basic Stem Competences for Migrants “ASSETS” projemizin final toplantısı Stockholm, İsveç’te gerçekleşti. Projenin ana hedefi; çalışan veya serbest meslek sahibi olarak ilgili iş pozisyonlarında kariyerlerini ilerletmek isteyen göçmenler için STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) ile yüksek kaliteli beceri ve yeterlilikleri teşvik etmeyi, geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca ASSETS, AB ülkelerindeki göçmenlerin yeni edinilen yetkinlikler aracılığıyla iş piyasasına girmelerini sağlayarak sosyal içermesini desteklemektedir.